خرید شیلنگ لاستیکی فشار قوی

این شلنگ ها برای مصارف مختلف و در انواع گوناگونی تولید می شوند. برای خرید شیلنگ لاستیکی فشار قوی باید به مواردی از جمله نوع سیال، محدوده فشار و دمایی که باید تحمل کند و همچنین محیطی که قرار است شلنگ در آن استفاده شود توجه کرد.
از آنجایی که این محصولات چند لایه اند، جنس لایه ها و اتصالات مرتبط با آن، با توجه به نوع سیال و شرایط محیطی انتخاب
می شود تا حداکثر سازگاری بین شیلنگ و محیط و ماده سیال وجود داشته باشد.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

کاربرد شیلنگ لاستیکی

کاربرد شیلنگ لاستیکی

این شیلنگ ها همچون شیلنگ لی فلت دارای ساختار چند لایه و حداقل از 3 لایه تشکیل شده اند و برای انتقال بسیاری از گازها و بعضی از مواد در فشار 20 تا 60 بار و دمای -30 تا 120 درجه سانتی گراد می توان از این محصولات استفاده کرد.
مقاومت و طول عمر بالا و همچنین سازگاری با محیط و ماده انتقالی باعث می شود که از این محصولات استفاده های بیشتری شود.
از انواع کاربردهای این شیلنگ ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شیلنگ روغن و سوخت
  • شیلنگ بخار
  • شیلنگ ضد سایش
  • شیلنگ مواد غذایی
  • شیلنگ ضد اسید
  • شیلنگ هوا
  • و…..

ساختار شیلنگ لاستیکی

ساختار شیلنگ لاستیکی

درونی ترین لایه ی پوشاننده سطح داخلی شیلنگ همچون شیلنگ گاز مشعل، نوعی لوله ی لاستیکی است فشرده است که از نشت محتویات داخل لوله به بیرون جلوگیری می کند. از آنجایی این لایه در تماس مستقیم با ماده سیال است، بنابراین باید سازگاری لازم را با ماده سیال داشته باشد تا مشکلی در انتقال بوجود نیاید.
برای سازگاری هرچه بیشتر این شلنگ ها از لایه های درونی متفاوتی استفاده می کنند که جنس آنها عمدتا لاستیک مصنوعی، تفلون یا پلی استر می باشد.

لایه های میانی برای استحکام و تقویت شیلنگ در برابر فشار و دماهای بالا به لوله لاستیکی اضافه می شوند. این لایه ها می توانند از جنس نخ یا رشته سیم باشند که بصورت بافت مارپیجی به دور لایه درونی پیچیده می شود تا باعث استحکام و مقاومت بیشتر شیلنگ در برابر فشار شوند.
یک روکش پلاستیکی هم در ساختار هر کدام از لایه های میانی وجود دارد که بر روی بافت های نخی یا سیمی کشیده می شود
تا ساختار آنها به خوبی حفظ شود.
به شلنگ هایی که لایه میانی آنها با منسوجات نخ مانند تقویت می شود، شیلنگ لاستیکی نخدار گفته می شود که معمولا از یک یا دو لایه تشکیل می شود. در اصطلاح رایج به این شیلنگ ها یک لا نخ و دولا نخ گفته می شود.
شلنگ های لاستیکی سیم دار یا سیم بافت نوعی دیگری هستند از این محصولات هستند که با توجه به محدوده فشار مورد نظر، از 1 تا 6 لایه می توانند تشکیل شوند. هر چه تعداد لایه ها بیشتر شود شیلنگ هم فشار بیشتری را می تواند تحمل کند بنابراین در موارد صنعتی و شرایطی که فشار کاری بالایی وجود دارد استفاده از این شلنگ ها گزینه بسیار مناسبی می باشد.

لایه سوم، بیرونی ترین لایه و پوشاننده سطح خارجی شلنگ است و باید در برابر عوامل خارجی (سایش یا اصطحکاک، تابش نور آفتاب، حرارت و شعله آتش، الکریسیته و …) از شیلنگ محافظت کند.
مواد لاستیکی مقاوم به سایش، مانند پلی استر بطور معمول در ساختار این لایه بکار می روند و برای مقاومت بیشتر آنها از تعداد لایه های بیشتری استفاده می شود.
ویژگی دیگر این لایه این است که با توجه به اینکه مشخصات محصول بر روی آن درج میشود، به منزله شناسنامه شیلنگ می باشد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما